Klachten
Uiteraard doe ik zo goed mogelijk mijn best om goede hulp te bieden en goed samen te werken. Mocht het toch gebeuren dat je niet tevreden bent dan kun je dit op de volgende manieren kenbaar maken:
– Ben je niet tevreden en heb je een klacht? Geef dit dan vooral bij me aan tijdens onze volgende afspraak of bel of mail me wanneer het niet kan wachten. Ik sta je graag te woord en zoek samen met je naar een oplossing.
– Externe klachtenfunctionaris: ben je niet tevreden met hoe je klacht is behandeld of duurt het langer dan zes weken voordat ik je klacht met je bespreek, dan kun je je klacht indienen bij een externe klachtenfunctionaris. Ik ben aangesloten bij Klachtenportaal Zorg. Dit is een onafhankelijke klachtenfunctionaris. Je kunt met hen contact opnemen, zodat ze met je mee kunnen denken hoe je je klacht kunt formuleren. Zij zullen inzetten om met elkaar de gang naar een officiële klacht te voorkomen door met elkaar in gesprek te gaan en tot een oplossing te komen. Mocht dat toch niet lukken, dan hebben zij de mogelijkheid om de klacht direct te laten beoordelen door de klachtencommissie Jeugdzorg KPZ.
Hiervoor kun je contact opnemen met info@klachtenportaalzorg.nl of bezoek de website www.klachtenportaalzorg.nl
-Jeugdstem is een organisatie van vertrouwenspersonen in de jeugdzorg. Zij zijn er speciaal voor ouders en kinderen wanneer zij tegen iets aanlopen binnen de hulpverlening die zij ontvangen. Zij kunnen naar je luisteren en je ondersteunen wanneer je een klacht hebt. Kijk hiervoor voor meer informatie op www.jeugdstem.nl